Ny blogg och en ny tid.
Hej!
Jag heter Linda och är en tjej på snart 22 år. Har tidigare haft ett flertal olika bloggar under åren eftersom att jag gillar att skriva och det är roligt att gå tillbaka och läsa långt efteråt. Man får perskektiv på sitt liv. Just nu sitter jag hemma i soffan och skriver ifrån ett sensommrigt Uppsala, det känns att hösten börjar att närma sig med stormsteg både i vädret men också i vad som står i kalendern. Jag har varit väldigt välsignad och kunnat varit ledig i sommar, men nu drar snart en ny hösttermin med studier igång.
Jag läser teologi med målet att bli präst, det är välldigt speciellt att känna att man är på rätt plats, eftersom då behöver man inte vara rädd för att ta någon annans.
 
Det blir skönt att komma igång med rutinerna igen och allt vad varadagen innebär. Min man har redan börjat att jobba igen, så nu har jag njutit av några dagars ledighet ensam. Har promenerat, suttit på balkongen, läst och bara tagit det lugnt. Det gäller att ladda sina batterier.
 
Här på bloggen tänkte jag dela med mig av mina studier, kyrkan och min vardag. Det ska bli roligt att komma igång med skrivandet igen!
 
Här är några bilder från min sommar! :)
 
Ha en fin kväll!
/ Linda